Praktyki pozycjonowania sklepów internetowych

Uruchomienie sklepu online to stosunkowo proste zadanie. Największe problemy wiążą się z ugruntowaniem działalności online w świadomości grupy docelowej. 

Podstawowe wyzwanie dla właścicieli sklepów internetowych 

Już sam czas indeksowania sklepu internetowego w wyszukiwarce to długie miesiące ze względu na mnogość podstron (w zależności od prowadzonego przedsięwzięcia). Jak wyglądają praktyki pozycjonowania sklepów internetowych przynoszące wysoką efektywność?

 

Działania związane z rozwojem widoczności w sieci 

W pierwszej kolejności właściciel sklepu internetowego powinien przemyśleć samodzielne działania dotyczące pozycjonowania witryny sprzedażowej, a także zatrudnienie agencji interaktywnej rozliczanej za konkretne wyniki, a nie tylko obietnicę wzrostu pozycji. Nieco inaczej wygląda pozycjonowanie ogólnokrajowe, a inaczej lokalne bazujące częściowo na dobrze uzupełnionej wizytówce, po której klienci trafiają do wyselekcjonowanych produktów https://www.wildmoose.pl/prowadzenie-profilu-na-facebook/. Przed podjęciem decyzji o pozycjonowaniu wypada zoptymalizować wszystkie kwestie techniczne, wykupić certyfikat SSL (długoterminowy wzrost pozycji), zainwestować w marketing treści (własny blog firmowy z regularnymi, rozbudowanymi publikacjami), w media społecznościowe (ściąganie ruchu z różnych źródeł, dodatkowa forma promocji). Przenoszenie niektórych podstron na Facebooka usprawnia proces indeksacji. 

Do wskazanych działań dodaj koniecznie praktykę analityczną, oceniaj na bieżąco profil linków i eliminuje negatywny PR (niestety częsty w niektórych sektorach nowoczesnej gospodarki, neutralizowany marketingiem szeptanym lub własnym copywriterem). Marketing treści związany szczególnie z artykułami sponsorowanymi, linkowanymi do oferty to dobry sposób, aby wymusić ruch, nawet bez całościowej indeksacji. Pozycjonowanie sklepów nie działa zatem w próżni, tylko wymaga działań uzupełniających dla zbudowania w miarę naturalnego ruchu.

 

Długa indeksacja sklepu internetowego (wymaga cierpliwego budowania ruchu)

Pozycjonowanie sklepów wiąże się bezpośrednio z indeksacją najczęściej wydłużoną w zależności od podstron. Im więcej podstron, tym dłuższy proces pełnego wprowadzenia do wyszukiwarki. Przygotuj się nawet na kilka miesięcy potwierdzenia wiarygodności. Pozycjonowanie sklepów, nawet przeprowadzone przez najlepszych specjalistów na rynku nie da wielkich wyników bez uwzględnienia praktyk copywritingu, języka korzyści, opracowania oferty pod grupę docelową. To często pomijany czynnik. Wiele nowych sklepów internetowych kopiuje po prostu rozwiązania konkurencji i nie dba o unikalne opisy produktów, co przekłada się na bardzo niskie zainteresowanie, wysoki wskaźnik odrzuceń. A zatem pozycjonowanie sklepów wiąże się fundamentalnie z bardziej jakościowymi czynnikami rozwoju marketingowego.

Zwróć uwagę na wytyczne pochodzące z algorytmów wyszukiwarek

Algorytmy Google coraz bardziej promują wysokiej klasy treść, a zatem blog firmowy, specjalistyczny powiązany ze sklepem internetowym wspiera naturalnie proces pozycjonowania, dywersyfikuje ruch na długi ogon, mocno nietypowe słowa kluczowe i pozwala na nawiązanie dłuższych, lojalnościowych relacji z klientami, w tym przypadku również czytelnikami, użytkownikami serwisu, w zależności od przyjętej strategii. Pozycjonowanie sklepów można opierać na bardzo popularnych słowach kluczowych, maksymalnie konkurencyjnych, a także na niszowych, gdzie wystarczy niewielkie nasycenie, aby uzyskać korzystne wyniki.

 

Katalogowanie w masowej skali i marketing szeptany

Na pewno nie warto rezygnować z katalogowania, czyli tworzenia oryginalnych wizytówek. Katalogi budują własny ruch, mają często niezłą pozycję pod względem wiarygodności wyszukiwania dobrych biznesów online. Katalogowanie zapewnia wiele jakościowych linków, do tego zróżnicowanych. Dobry pomysł to również wykupienie kampanii marketingu szeptanego z linkami nofollow. Tak naprawdę linki nofollow różnicują profil linków i dają wzrost pozycji, w bardziej naturalny sposób wymagany przez wytyczne Google. Potwierdzają to dane z wielu uznanych agencji interaktywnych. Budowa ruchu naturalnego (organicznego) i sponsorowanego, wynikającego z płatnych działań reklamowych (popularne kampanie Google AdWords lub inne mechanizmy) to okazja na przyśpieszenie procesu sprzedaży https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-kielce/. Można założyć, ze przy obecnej skali konkurencji praktycznie na dowolnym rynku bez pozycjonowania i to długoterminowego nie odniesiesz sukcesu, ba nie zostaniesz w ogóle zauważony przez klientów.

 

Jak rozliczyć podobne usługi?

Pozycjonowanie sklepów rozlicza się od wyników, na bazie comiesięcznych raportów, rzadziej ryczałtem, chociaż w niektórych branżach lub po nawiązaniu sumiennej relacji spotyka się takie rozwiązania. Najlepiej łącz pozycjonowanie samodzielne z płatnym, prowadzonym przez agencję interaktywną, ale po wcześniejszych ustaleniach. Postaraj się również zamienić niektórych rywali biznesowych we wsparcie pozycjonowania przez wymianę artykułów sponsorowanych, specjalistycznych treści, przez wzajemne polecenia. Tak działają najczęściej sklepy komplementarne. Pozycjonowanie sklepów to proces, a zatem wymaga cierpliwości i maksymalnego skupienia na wynikach.